خوراک مطالب یک فراکاو

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

دانلود مجموعه بی‌نظیر پروتکل‌های روانشناسی (آموزشی و درمانی)- شماره دو

کاملا‌ترین مجموعه پروتکل‌های روانشناسی را از یک فراکاو با کمترین هزینه دانلود نمایید. قیمت این مجموعه بسیار کمتر از ارزش آن است. هدف ما دسترسی آسان به منابع تخصصی و کاربردی روانشناسی در سراسر ایران می‌باشد.

پیشنهاد ما:

۱- دانلود مجموعه بی‌نظیر پروتکل‌های آموزشی و درمانی روانشناسی- شماره یک

۲- دانلود مجموعه بی‌نظیر پروتکل‌های روانشناسی (آموزشی و درمانی)- شماره سه

۱- پروتکل آموزش هوش هیجانی ۱

تعداد صفحات: ۱۲
تعداد جلسات آموزشی: ۸

۲- پروتکل آموزش هوش هیجانی ۲

تعداد صفحات: ۸۸
تعداد جلسات آموزشی : ۱۲

۳- پروتکل جلسات درمان فراشناخت

تعداد صفحات:۳
جلسه سوم :
اهداف و فعالیت‌ها: آموزش تحریف های شناختی به مراجع، شناخت باورهای تحریف شده، شناسایی تحریف های شناختی مراجع با دیگران ،ارائه تکالیف خانگی
تکنیک‌ها: آموزش تکنیک فاصله گرفتن از ذهن آگاهی (بیماران یاد بگیرند که با افکار هم چون ابری در ذهن خود برخورد کنند، چنانچه نیاز به پردازش نداشته باشد).

۴- پروتکل آموزش معنا درمانی گروهی

تعداد صفحات: ۱۴
جلسه اول – سامان دهی جلسات و توجیه آزمودنی ها و آشنایی اعضاء گروه با هم و صحبت در زمینه کیفیت زندگی و دلبستگی انجام گرفت.همچنین آشنا ساختن اعضای گروه برای همبستگی گروهی، فرایند معنا درمانی . قواعد و هنجارهای گروه و ارتباط اعضاء با یکدیگر.

۵- پروتکل تکنیک روانبخشی درمانی دوسا

***  برای شروع دانلود این مجموعه اینجا کلیک کنید. ***

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

دانلود پکیج درمان فراشناختی ویژه بیماران روان‌پریش

درمان فراشناختی(MCT) پیشرفت جدیدی در درک علل مشکلات بهداشت روانی و درمان آن‌ها است. این رویکرد که بر اساس نظریه‌ی بنیادی «کارکرد اجرایی خود نظم‌بخش» (ولز و متیوز، ۱۹۹۶؛ ولز، ۲۰۰۰) استوار است، ابتدا در مورد اختلال اضطراب فراگیر به کار برده شد و بعد به‌عنوان یک رویکرد درمانی کلی گسترش یافت. اصطلاح کارکردهای اجرایی، سازه‌ی شناختی سطح بالایی است که به مجموعه‌ی وسیعی از فرایندهای فراشناختی آگاهانه از قبیل برنامه‌ریزی، جستجوی نظام‌دار، کنترل تکانه، خودتنظیمی رفتار هدفمند، به‌کارگیری راهبردهای انعطاف‌پذیر، توجه انتخابی، کنترل توجّهی و ارزیابی خود اطلاق می‌شود (لتو و همکاران، ۲۰۰۳).

***  برای شروع دانلود این مجموعه اینجا کلیک کنید. ***

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

آموزش کاربردی رابطه جنسی موفق ویژه نو عروسان و زنان (۱۸+)

سایر آموزش‌های کاربردی پیشنهادی:

دانلود کارگاه درمان مشکلات جنسی زوجین و زوج درمانی
دانلود کارگاه سلامت جنسی ویژه روابط زناشویی
دانلود کارگاه تربیت جنسی کودک و نوجوان
چگونه مشکلات رفتاری کودکان را حل کنیم؟

رابطه جنسی موفق و سالم

این پکیج با آموزش کاربردی‌ که دارد، پاسخگویی بسیار از سوالات اساسی درباره رابطه زناشویی سالم و موفق می باشد.

محتوی این مجموعه آموزشی شامل:

  • روانشناسی جنسی و جنسیت ویژه زنان
    نیازهای مادی و روانی زوجین
    کوه یخ در اتاق خواب!
    گفتگوی صحیح بین زن و شوهر
    در اتاق خواب چگونه رفتار کنیم؟
    قوی‌ترین اندام جنسی هر فرد کدام است؟
    زبان صمیمیت مردان چگونه است؟
    اوج زمان رابطه زناشویی مرد و زن
    تغذیه مناسب زوجین

***  برای شروع دانلود این مجموعه اینجا کلیک کنید. ***

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

دانلود کارگاه تشخیص و درمان اختلال یادگیری

تشخیص اختلال یادگیری:

اختلال خواندن شایع ترین نوع اختلال یادگیری است و کودک در این اختلال در صحیح خوانی، رمزگشایی، سرعت و دقت خواندن و درک مطلب مشکل دارد. کندی در یادگیری پیشوند ها، پسوند ها، کلمات ریشه ای و سایر فنون خواندن از دیگر نشانه‌های اختلال است. همچنین کودک در یادآوری و فهم آنچه خوانده است مشکل دارد، در درک، فهم و تعبیر مفاهیم ضعف داشته و متن پیش رو را درست و صحیح بخواند. کودک خطاهای پایدار در خواندن دارد و معمولاً از خواندن با صدای بلند اجتناب می کند.
کودکانی که اختلال نوشتن دارند در هجی کردن صحیح کلمات و دیکته آن، در استفاده از گرامر ضعف دارند. دست خط بدی دارند و ممکن است در یک قطعه نوشتاری، یک کلمه مشابه را در جاهای مختلف متفاوت بنویسند.معمولاً از تکالیف نوشتنی اجتناب می کنند و تکالیف درسی خود را به کندی انجام می دهند و خطاهای ثابت در نوشتن دارند.
کودکانی که اختلال ریاضیات دارند در استدلال و یا محاسبات ریاضی ضعیف هستند و در مهارت های ریاضیات که نیاز به درک مفاهیم پایه ای دارد، مشکل دارند.
با توجه به تعاریفی که از دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری گفته شد به نظر می رسد معلمین از جمله اولین کسانی هستند که متوجه مشکل این دانش آموزان می شوند و پس از اینکه روشهای گوناگون آموزشی را اجرا می کنند به موفقیت چشمگیری نمی رسند.

***  برای شروع دانلود این مجموعه اینجا کلیک کنید. ***

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

مجموعه کامل پاورپوینت‌ مهارت های زندگی+۲۱ پاورپوینت

مهارت های زندگی به نقل از ویکی‌پدیا:
مهارت های زندگی توانایی‌هایی هستند که با تمرین مداوم پرورش می‌یابند و شخص را برای روبه‌رو شدن با مسایل روزانه زندگی، افزایش توانایی‌های روانی، اجتماعی و بهداشتی آماده می‌کنند. سازمان جهانی بهداشت مهارت های زندگی را چنین تعریف نموده است: توانایی انجام رفتار سازگارانه و مثبت به گونه‌ای که فرد بتواند با چالشها و ضروریات زندگی روزمره خود کنار بیاید.

پاورپوینت مهارت های زندگی

در تعریف دیگر می‌توان مهارت های زندگی را مجموعه‌ای از مهارت‌ها و شایستگی‌های فردی و گروهی دانست که افراد برای زیستن در هزاره جدید به آن نیازمند می‌باشند. همزمان با یادگیری تسلط و استقرار، در این مهارت‌ها فرد علاوه بر رسیدن به آرامش و تعادل در زندگی فردی و اجتماعی به ایفای نقش در زندگی خود می‌پردازد.

***  برای شروع دانلود این مجموعه اینجا کلیک کنید. ***

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

دانلود کارگاه تخصصی پیشگیری و مداخله در خودکشی+ویژه درمانگران

دانلود کارگاه تخصصی پیشگیری و مداخله در خودکشی+ویژه درمانگران:

مواقعی وجود دارد که ما به عنوان روانشناس و درمانگر و یا به عنوان یک شخص صاحب مسئولیت، با مراجعین یا افرادی روبرو می شویم که عرصه را بر خود تنگ دیده و رفتارهای مخاطره آمیزی چون خودزنی، خودکشی، ضرب و جرح، آسیب‌به‌خود و دیگران را روشی برای کنار آمدن با شرایط سخت بر می‌گزینند.

مجموعه فایل تخصصی پیشگیری و مداخله در خودکشی شامل:

  • اختلالات روانی و شخصیت با احتمال خودکشی بالا
  • مروری بر مفاهیم و اپیدمیولوژی خودکشی
  • بررسی عوامل خطر خودکشی
  • باورهای نادرست و خودکشی
  • فنون شناسایی افکار و قصد خودکشی
  • مداخله در بحران خودکشی
  • و …

***  برای شروع دانلود این مجموعه اینجا کلیک کنید. ***

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

دانلود کامل‌ترین پروتکل درمان اختلالات اضطرابی -تخصصی و کاربردی-

برنامه زمانی پارادوکسی و مکانیسم های چهارگانه درمان اختلالات اضطرابی:
یکی از شیوه‌های جالب این راه سوم، شیوه «عمل‌کرد پارادوکس» است. در این حالت، برای مثال به بیماری که از عنکبوت می‌ترسد، می‌گویند که خیال کند در تختش دراز کشیده است و ناگهان یک عنکبوت از بالا رو تنش می‌افتد. سپس یکی دیگر و باز هم یکی دیگر، تا جایی که تمام تخت و اطاقش را عنکبوت پر کند.

به زبان ساده بیمار از لحظه‌ای به بعد به خود می‌گوید که «آب از سر گذشت، چه یک وجب و چه صد وجب» و کم‌کم حساسیتش را از دست می‌دهد. البته توجه به تحمل و توان بیمار در این زمینه امری مهم است.

***  برای شروع دانلود این مجموعه اینجا کلیک کنید. ***

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

دانلود کارگاه تخصصی تفسیر نقاشی کودکان

دانلود کارگاه تفسیر نقاشی کودکان
نقاشی فعالیتی است شخصی که آن را می‌توان از دیدگاههای متفاوت بررسی کرد «شیلر» معتقد است که انسان‌ها ذاتاً‌ فعالند و بازی یکی از شیوه‌های تخلیه انرژی اضافی است. لذا نقاشی می‌تواند به منزله نوعی بازی برای کودکان مطرح باشد . از دیدگاه نظریه روانکاوی، نقاشی به منزله فعالیتی بالینی ـ فرافکنی است یعنی از طریق نقاشی فرد می‌تواند آنچه را که در ضمیر ناخودآگاه دارد و احتمالا باعث ناراحتی و اضطرابش می‌شود بیان کند.

به نظر «کلوگ» کودکان ضمن نقاشی، هم به لذت حرکتی و هم به لذت بصری دست می‌یابند و این امر باعث فعالیت کودکان می‌شود. بعضی از نقاشی‌ها صرفاً طرح‌هایی تزئینی یا خطوطی هستند که تعریف و توصیف آنها نسبتاً آسان است. اما بیشتر نقاشی‌هایی که کودکان می‌کشند تصویر است . یعنی بازنمایی چیزی هستند. از جمله عواملی که در تفسیر نقاشی کودکان به کار گرفته می‌شود می‌توان از طرز قرار گرفتن نقاشی بر صفحه کاغذ، سایه، ضخامت، خط ، قوای اجزای کشیده شده، مقدار و توزیع جزئیات، پاک شدگی‌ها، تصویر لباس و زمینه نام برد.

***  برای شروع دانلود این مجموعه اینجا کلیک کنید. ***

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

دانلود کارگاه تخصصی و کاربردی درمان شناختی رفتاری افسردگی

درمان شناختی رفتاری افسردگی چیست؟
درمان شناختی- رفتاری افسردگی، یک رواندرمانی ساختار یافته، عملی و مؤثر برای بیماران مبتلا به افسردگی است. این نوع درمان، به وسیله شناسایی و مشخص کردن رفتارها و الگوهای تفکری که باعث ایجاد و تداوم افسردگی می‌شوند، این بیماری را درمان می‌کند. این درمان، بر زمان حاضر، و افکار و رفتارهای اینجا و اکنون شما تمرکز دارد.

درمان شناختی رفتاری برای افسردگی چه قدر مؤثر است؟

مطالعات پژوهشی متعددی در دانشگاه‌های بزرگ سراسر جهان، به طور مشخص نشان داداین یکی از موثر ترین روشهای درمانی است. بلاخص زمانی که اضطراب یا افسردگی مشکل اصلی بیمار است. این مؤثرترین روش درمانی برای افسردگی های متوسط و شدید است.

درمان افسردگی
“رفتار درمانی شناختی ” میتواند به اندازه داروهای ضد افسردگی در درمان بسیاری از افسردگیها مؤثر واقع شود.ه‌اند که درمان رفتاری- شناختی در درمان افسردگی به همان اندازه‌ی داروهای ضد افسردگی مؤثر است.

***  برای شروع دانلود این مجموعه اینجا کلیک کنید. ***

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

دانلود کارگاه مشاوره ازدواج و خانواده

آیا نیاز به آموزش در زمینه مشاوره پیش از ازدواج دارید؟

آیا می دانید به مراجعان پیش از ازدواج چگونه مشاوره بدهید؟

تا چه اندازه در کاربرد نظریه های در مشاوره ازدواج و خانواده توانایی دارید؟

آیا مهارت ها و تکنیک های  متنوع و خلاقی در مشاوره ازدواج و خانواده دارید؟

آیا می توانید یک مشاوره تخصصی ازائه دهید که متفاوت از مشاوره افراد عادی باشد؟

با ما همراه شوید با کارگاه مجازی مشاوره ازدواج و خانواده:

مدت زمان کارگاه: در حدود ۸ ساعت

***  برای شروع دانلود این مجموعه اینجا کلیک کنید. ***

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰